نوای وبلاگ


برای استفاده از موزیک بالا در سایت یا وبلاگ خود از کد زیر استفاده کنید صوت بالا متغیر می باشد. ،
برای دانلود کلیپ کامل و تصویری صوت بالا اینجا کلیک کنید

۱۳۸۹ شهریور ۲۸, یکشنبه

از ماست که بر ماست !

تا حالا فکر کرده اید چرا جوانان ما به
سمت و سوی فساد و فحشا کشیده شدند ؟؟
چرا دختران ما به جای مانتوهای معمولی جذب مانتوهای عجیب و غریب شده اند ؟؟
چرا پسران ما از مدل موهای قدیمی دیگر خوششان نمی اید و رفته رفته به سمت مدهای غربی کشیده شدند ؟
چرا با وجود کنترل سرسختانه ی نیروی انتظامی و گشت های ارشاد باز هم در همه جای شهرهای این کشور، فساد و فحشا به صورت باور نکردنی در حال رشد است ؟؟
براستی چه عواملی باعث جذب جوانان ما به این گونه پوشش می شود ؟؟
در خیابان ها که راه بروی پشت ویترین مغازه ها پر شده است  از تی شرت های خارجی که به قیمت گزاف به ملت فروخته می شود.
هفته ی پیش خبر رسید لوازم آرایشی برای دختران کم سن و سال به دکه های روزنامه فروشی هم رسیده و به جای پفک و چیبس به آنها فروخته می شود !!
دیگر نمی خواهد در برنامه ی های تلویزیونی متخصص تغذیه آورد که  بگوید پفک و چیبس برای بچه ضرر دارد کار ما افتاده به روانپزشک و روانشناس برای بچه ی خردسالی که هنوز مدرسه نمی رود  !!
در اسباب بازی فروشی ها هم که الا ماشالله عروسک های باربی همراه با چند دست لباس زیر و رو برای تعویض و لوازم آرایش برای آرایش مجدد !!
یعنی یک دختر خردسال از همان دوران یاد می گیرد که چطور خود را دلربا و چشم های عالم و آدم را به خود خیره کند .
روی تی شرت ها را که نگاه می کنی پر شده از علائم تازه تبلیغ شده ی شیطان پرستی و عبارت های خارجی بی سر و ته که اگر بخواهی ترجمه شان کنی به معانی وحشتناکی می رسی .
معلم هم که سر کلاس دانش آموز نمی تواند به خودش کمی سختی بدهد که لااقل اگر چادر سر نمی کند دکمه های مانتو را تا اخر ببند نه اینکه بالایی ها را باز بگذارد و سینه را بیرون بندازد و پسر بچه ی بیچاره اول دبستان نظرش بیشتر به سینه ی معلش جلب شود تا درس ،از آن ور هی داد بزند که چرا درس نمی خوانی و فردا بگو. مادرت به مدرسه بیاید و ...
دانشگاه هم که می روی الحمدالله رشته های هنر طرفداران پر و پا قرصی دارد که هر روز برایت روی صحنه می روند و حسابی حالت را جا می اوردند (اینجا و اینجا و اینجا را بخوانید ) 
سینما و بازیگر هایش هم که روی هرچه فرهنگ ساز و فرهنگ سازی هست را  سفید کرده اند و حسابی روی صحنه ی سینما چهار نعل می روند و رسانه ی ملی و وزارت ارشاد هم حسابی به خود می بالد که چنین چیزهایی تحویل جامعه می دهند !!
از جمله افتخارات وزارت ارشاد ما این است که فیلم سنتوری را توقیف می کند بعد از چند سال که همه جا پخش شد و گندش در امد همراه با پشت صحنه در بازار عرض می کنند البته بدون هیچ تغییری و با همان صحنه هایی که قبلا پخش شد .
نمی دانم دیگران چه حسی دارند اما من وقتی شرایط گناه و هرزه گری برایم محیا باشد کم نمی گذارم و تا می توانم از ان استفاده می کنم ،مخصوصا وقتی خویشتن دار نیستم و شرایط خویشتن داری برایم محیا نیست .
گشت ارشاد مزخرف ترین کاری بود که نیروی انتظامی در عمرش انجام داد .
چرا ؟
دلیلش خیل ساده است
جوانی را فرض کنید که به مغازه می رود ، کتی را می پسندد و بعد هم می خرد ،روزی که این کت را می پوشد از شانسش گشت ارشاد جلوی راهش سبز می شود و می گوید این چه کتی است که تن کردی چرا پشت کمرش علامت فروهر (علامت باستانی که مورد استفاده ی ملی گراها قرار می گیرد ) دارد ؟ ؟

اگر خیلی بهش تخفیف بدهند و کاری به کارش نداشته باشند حداقل کت را ازش می گیرند .
پسرک بیچاره در راه خانه به این فکر می کند که خودشان وارد می کنند، خودشان می فروشند و خودشان هم  توقیف می کنند !!!
چه جوابی می توان داد به این طرز تفکر جوان ؟؟
نیروی انتظامی اگر می خواست خدمتی کرده باشد خدمتش را در مغازه هایی بکند که این چیزها رو می فروشند و به جوان ها تحویل می دهند .
نیروی انتظامی اگر قصدش جلوگیری از فساد است برود در دکه هایی را ببند که لوازم آرایشی فانتزی می دهند دست دختر بچه های کم و سن و سال !!!
نیروی انتظامی اگر عرضه ی کار فرهنگی داشت می رفت درب گمرگ بی در و پیکر را گل می گرفت که این اجناس وارد این مملکت نشوند که بعد بخواهند به زور از دست جوان مردم بگیرند !!
وزارت ارشاد اگر کنترل برکارها را بلد بود، اصلا اجازه ی ساخت فیلم سنتوری را نمی داد نه اینکه بسازند و بعد اجازه ی پخش ندهد بعد هم نه نظارتی و نه کنترلی که راحت فیلم پخش شود و آبروی دستگاه های نظام بر باد برود .
حرف من این است 
چیزی که از همه بیشتر منجر به فساد کشیده شدن جوانان ما شده است عدم مدیریت سالم در بعضی از دستگاه های دولتی ماست 
برفرض مثال امریکا فلان فیلم را ساخت که ما را تخریب کند چرا ما عرضه ی تحلیل و هضم این فیلم را برای جوانانمان نداریم ؟؟
البته خداروشکر چند سالی هست که از این قبیل کارها با قدرت بیشتری انجام می شود .
چه بخواهیم و چه نخواهیم این فیلم ها به دست جوانان ما خواهند رسید پس ما باید به دنبال پادزهر و واکسن برای جوان باشیم نه اینکه او را مثل جذامی از خود دور کنیم و بگوییم که دیگر تمام شد و تو شدی زباله ای بی مصرف !!!
کنترل که نباشد هرچه از دستشان بر می آید وارد بازار های ایران می کنند و جوان ایرانی هم چاره ای ندارد جز اینکه از آن ها استفاده کند چرا که وقتی خود را در شرایط می بینید سخت است که مقاومت کند و به مد رو نیاورد .
نهادهای مسئول نباید موقعیت و شرایط را برای فساد مهیا کنند .
چطور می توان در عرض چند هفته فعالیت انتظامی به دختری که از بچگی آرایش را برای خودش یک ارزش قرار داده را اصلاح کرد ؟؟
امکان پذیر نیست و نتیجه ی برعکس خواهد داد.
فرهنگ سازی با خشونت سازگار نیست ،نمی توان وقتی درسی داده نشده از آن درس امتحان گرفت !!
انشالله در مطالب بعدی بیشتر به این مسئله می پردازیم 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر