نوای وبلاگ


برای استفاده از موزیک بالا در سایت یا وبلاگ خود از کد زیر استفاده کنید صوت بالا متغیر می باشد. ،
برای دانلود کلیپ کامل و تصویری صوت بالا اینجا کلیک کنید

۱۳۸۹ شهریور ۱۳, شنبه

حجاب آری یا نه ؟(قسمت دوم)


 در پست قبلی بحث رو یک مقدار پیش بردیم و انشالله تو این پست ادامه ی مطلب رو عرض میکنم .
اولین سوالی که برای هر زن به وجود می آید این است که چرا ما به خودمان سختی بدهیم ، تا مردها به فساد نیافتند. خب از همون اول اونها به ما نگاه نکنند و خود را کنترل کنند؟؟؟
اصولا تدبیر در کنترل مفاسد حذف زمینه های فساد است یعنی حفظ حجاب زن ها و تاکید فراوان به مردان برای حفظ نگاه .
حالا اگر یکی دلش خواست نگاه کنه اون ضرر می کنه یا شما ؟؟
بعضی از خانم ها این صحبت رو می کنند و می گویند که ما آرایش و لباس های رنگارنگ رو برای قشنگی و حفظ زیبایی می پوشیم نه برای جلب توجه و جلب نظر مردان.
خب من اینجا سوال می کنم خانمی که این حرف رو می زنید واقعا این آرایش رو برای چه کسی انجام می دهید ؟؟
که کی ببینه ؟
خودتون ؟؟
یعنی شما انقدر خودشفیته هستید که وقتی آرایش می کنید جلوی آینه می روید و به خودتون می نازید که چقدر خوشگل شدم ؟(خودشیفتگی = بیماری روانی)
و اینکه صرفا برای همین کار خودتون رو زیبا می کنید  ؟
یا زیبا می کنید تا دیگران بگویند که زیبا شدید ؟ ؟؟
این زیبایی برای چه کسی هست ؟؟
برای خودمون یا برای دیگران؟؟
واقعا به وجدان خودتون رجوع کنید و ببیند که آیا صرف زیبا بودن این کار را انجام می دهید ؟؟
شما ارایش می کنید ،لباس های رنگارنگ می پوشید ،با ناز و عشوه راه می روید ،خیابان گردی  و خودنمایی می کنید اونوقت انتظار دارید هیچ مردی کنترل هوس خودش رو از دست نده و به شما تعرض نکنه ؟؟؟(ظلمی که در حق مردان در این مرحله شده است به عبارت دیگر سواستفاده از حس و غریزه ای که خداوند به این قدرت در مردان قرار داده (
اگر خودتون رو جای مردها می گذاشتید همین رو قبول می کردید ؟؟
حقیقت این است كه اشباع غریزه و سركوب نكردن آن یك مطلب است و آزادی جنسی و رفع مقررات و موازین اخلاقی مطلب دیگر... . پرورش دادن استعداد‌هاغیر از پرورش دادن به هوس‌ها و آرزو‌های پایان‌ناپذیر است.
اسلام می‌گوید: نه حبس و نه اختلاط، بلكه حریم. سنت‌ جاری مسلمین اززمان رسول خدا همین بوده است كه زنان از شركت‌ در مجالس و مجامع منع نمی‌شده‌اند،ولی همواره اصل «حریم» رعایت می‌شده است. حسین یزدی، آزادی در نگاه استادمطهری، صص 120 و 119.
 
وندی شلیت می گه :چگونه می توانیم انتظار داشته باشیم مردان محترمانه رفتار کنند در حالی که تعداد زیادی از زنان با  ظاهري نه در شان يك خانم محترمه والبته  در كمال بی عفتی ، خود دائما پیام می فرستند که لازم نیست اینگونه باشند ؟؟؟
اگر توجه به متن بالا بکنید خیلی سوال ها حل خواهد شد.
اين شما هستيد كه با رفتار و کردارتون باعث می شوید که یک مرد به هوس بازی خودش ادامه بده و تا سر حد تعرض و از بین بردن زندگی یک دختر جوان  کار خودش  را پیش ببرد.
این نتیجه ی عمل خود شما ست که گریبان شما را دير يا زود خواهد  گرفت .
اگر بخواهیم وارد بحث زیبایی بشویم و بگوییم که زیبایی به این چیزها نیست ، می توانیم حدیثی از امام صادق(ع) نقل کنیم که می فرمایند :خدا زیباست و زیبایی را دوست دارد اما این زیبایی باید از راه حلال باشد نه حرام و گناه.
در جای دیگر حضرت علی می فرمایند :حجاب ،زیبایی زن را پایدار می کنند .
شما چطور توقع دارید از شوهرتان که به شما خیانت نکند در صورتی که زیبایی هاتون رو به همه عرضه می کنید و خودتون رو تبدیل کردید به یک وسیله ی عمومی  به بدترین شکل ممکن و چیز دیگری برای همسر و معشوق خود نمی گذارید ؟؟
به چه چیز شما دل خوش کند این مرد؟؟
چه بسیار زنانی که در طول تاریخ ظاهر زیبایی نداشتند یا کسی از زیبایی ظاهری آنها آگاه نشده ولی خود، زیبایی ها و ارزش های والای انسانی را در جهان آفریدند .
دین ما با ابراز زیبایی مخالف نیست فقط می خواهد این زیبایی ها هر جایی نباشد و محدود به همسر (عاشق و معشوق واقعی زن )باشد تا عواطف زن لطمه ندیده و امنیت اون نیز تامین شود .
اشتباها بعضی ها تفسیر و استدلال های غلطی از موضوع دارند.
وآمارهای اشتباه و غلط  رو می گیرند و با آنها یك استدلال درست می کنند و مثلا می گویند اگر ما حجاب نداشته باشیم جامعه اشباع شده و تعادلی برقرار می شه مثل جوامع غربی.
در صورتی که این تفسیر يك توجيح پوچ و گول زننده  است . چرا که وقتی آمار  کشور های غربی رو نگاه می کنیم و می بینم آمار خشونت های جنسی ، تجاوز به زنان و کودکان و قتل آنها پس از تجاوز روز به روز در حال افزایش است پی می بریم که این راهی که ما می خواهیم تازه شروع کنیم غربی ها را به بن بست فرهنگي رسانده كه ثمراتي چون خودكشي ، فروپاشيدگي خانواده ها ، عدم تحكيم خانواده و هزاران مسائل غير اخلاقي ديگر را به دنبال داشته است وامروزه كه آنها پس از مطالعه تاريخ ها و فرهنگهاي بسيار من جمله اسلام  در راه بازگشت و جبران این ضررها هستند وقصد دارند  راه درست رو طي كنند ، هرچند كه حتي نامي از اسلام نمي برند ، ما ميرويم كه بن بست انها را خود برويم و ما هم متحمل چنين ضررهايي شويم .
اما نمی دانم که ما چه اصراری داریم راه  طی شده توسط غربی ها رو طی کنیم و ضرر هایش را هم متحمل بشویم بعد دوباره برگردیم 1400 سال پیش که اسلام چه گفت !!!
من نمی دونم چه کسی گفته که شهوت اشباع میشه ؟؟؟
کدام دکتری تائید کرده که شهوت وقتی زیاد ازش کار بکشی اشباع میشه ؟؟
فکر کنم همه این رو بر عکس ارائه بدن و بگن که شهوت رو هر چه بیشتر ازش کار بکشی و هر چه آزاد تر نگهش داری شدت بیشتری پیدا می کنه.
درسته داخل جوابع غربی مرد با دیدن بدن برهنه ی یک زن در خیابان به اندازه ی یک جوان ایرانی تحریک نمی شه اما این مربوط به اینه که آستانه ی تحریک پذیری این مرد افزایش پیدا کرده نه اینکه از هوس اشباع شده.
میل جنسی کنترل شدنی هست اما تمام شدنی نیست.
این راه درستی برای تعطیل کردن غریزه ی جنسی نیست و نخواهد بود
اگر قرار بود شهوت برای انسان عادی شود که خسرو پرویز 3000 زن نداشت
استاد مطهری می فرمایند :در دنیای جدید که به برکت تجدد فرهنگی برای مردم که یک صد هزارم خسرو پرویز و هارون الرشید امکانات داشته باشد مر است که به اندازه ی آنها از جنس زن بهره کشی کنند.
ویل دورانت می گوید :در جوامع غربی به جای تن دادن به سختی ها و دردسر های تشکیل خانواده از بازار ازاد و حرم سرای عمومی جامعه بهره می برند .
عده ای بر این اعتقادند که بی حجابی ،بی دینی نیست مهم دل انسان هست.!
شاید بی حجابی بی دینی نباشد ولی یکی از بارز ترین ضرورت های دین را رعایت نمی کند چون نظر خود را مهم تر از نظر خدا می داند.
چگونه می شود با قلب پاک از حکم قرآن سرپیچی کرد ؟
قلبی که به جای اطاعت از فرمان خدا از فرمان هوای نفس خود پیروی می کند از چه چیزی پاک است؟
از گناه یا اطاعت؟
چگونه می توان با ظاهری ویرانگر و فریبنده ادعای پاکی قلب داشت ؟
حضرت علی می فرمایند :ایمان به قلب و زبان و عمل است.
حالا از کجا معلوم که قلب شما پاک باشد ؟
لیندزی کان می گوید :وقتی اصل مردانه که مبتنی بر برهنگی زنان است، حاکم بر روابط انسان و تبدیل به ارزش شد ،شناخت زن به خاطر استعداد ،آگاهی ، ایمان ،شرف و حجب و حیا مفهومی نداشته و دیگر ارزش زن در فکر و اندیشه اون نیست تصور مردان است که اهمیت دارد نه واقعیت وجودی زنان .
آخرین بحثی که می خوایم دراین پست بهش بپردازیم بحث رنگ چادر است 
استفاده از رنگ مشکی در اسلام یک توصیه هست ولی استفاده از آن اجباری نیست.
هر رنگی کاربردی دارد ولی وقتی می خواهی برای نامحرم خودنمایی نکنی سیاه بهترین رنگ است .
سیاه برای تعیین مرزها و حریم ها بین خود و نامحرم ،مرزی عاقلانه ایجاد می کند ،در واقع سیاه به معنای نه ،در مقابل سفید به معنای آری بوده و عامل کاهش شهوت است .
در حالی که رنگ های روشن توجه را جلب می کند ،سیاه این خاصیت را ندارد،
سیاه نقطه ی پایانی است ،چادر مشکی یعنی یعنی پایان نگاه نامحرم 
اما به نظر من کسانی که از رنگ مشکی خوششان نمی آید مشکل دیگری با این رنگ دارند .
شاید مشکل این باشد که این رنگ مد روز نشده یا اینکه هنوز کمی مایلند خودنمایی کنند و رنگ های روشن تر را برای این کار انتخاب می کنند حتی با چادر !!
امیدوارم در این پست با جملات کوتاه و ساده توانسته باشم تعدادی از سوالات شما رو جواب داده باشم.

۱ نظر:

  1. سلام
    خیلی جامع و کامل و عالی بود.بی تعارف میگم.
    ظاهرا خیلی مطالعه دارین و اشراف کامل رو موضوع.
    حیف این مطالب که بقیه محروم شن.چرا با بقیه سایت ها و بلاگ ها تبادل لینک نمیکنین!!!

    پاسخحذف